E01 HUMAN RESOURCES (HR) GENERAL ADMINISTRATION (ELECTIVE)
S.NYANA AMBIKAI A/P SIVARAMONNAJWA AQILAH BINTI ABD KHALILNORHAFIZAH BINTI MAT JUSOHNUR IDA AMIRA BINTI MOHD ILIASMr. Alex Jason ChemisMs Mima Razana Binti Mat Ghani MCSMs Najmah Binti Nasiman MCSMs Noor Azniza Binti Hasshim MCSMs Wahidah Binti Abdul Wahab MCSNajwatun Najah Ahmad Supian - DAM MCSNURUL SHAHMIMI NASRAN

E01 HUMAN RESOURCES (HR) GENERAL ADMINISTRATION (ELECTIVE)

PENGERTIAN SDM (SUMBER DAYA MANUSIA) - perpuskampus.com



LEARNING OUTCOME 

Pelajar diberikan pendedahan tentang CU seperti dibawah;

  • Identify Human Resource (HR) general administration requirements
  • Perform Human Resource (HR) general administration
  • Evaluate Human Resource (HR) general administration 
  • Report Human Resource (HR) general administration


C07 ADMINISTRATIVE STAFF PERFORMANCE APPRAISAL
S.NYANA AMBIKAI A/P SIVARAMONNAJWA AQILAH BINTI ABD KHALILNORHAFIZAH BINTI MAT JUSOHNUR IDA AMIRA BINTI MOHD ILIASMr. Alex Jason ChemisMs Mima Razana Binti Mat Ghani MCSMs Najmah Binti Nasiman MCSMs Noor Azniza Binti Hasshim MCSMs Wahidah Binti Abdul Wahab MCSNajwatun Najah Ahmad Supian - DAM MCSNURUL SHAHMIMI NASRAN

C07 ADMINISTRATIVE STAFF PERFORMANCE APPRAISAL

LEARNING OUTCOME

Pelajar yang cekap dalam CU ini akan dapat membantu dalam penyediaan mesyuarat. Setelah tamat pembelajaran dalam CU ini, pelajar akan dapat:- 

  • Mengenalpasti keperluan penilaian prestasi kakitangan pentadbiran. (Identify administrative staff performance appraisal requirement)
  • Menjalankan penilaian kakitangan pentadbiran(Conduct administrative staff performance appraisal.)
  • Menganalisis penilaian prestasi kakitangan  (Analyse staff performance appraisal.
  • Laporkan proses penilaian prestasi kakitangan (Report staff performance appraisal process.)

Subjek ini adalah bertujuan memberi penerangan bagi mendedahkan kepada pelajar cara untuk memahami penilaian prestasi kakitangan pentadbiran. 


C06 OFFICE SPECIAL PROJECT ADMINISTRATION
S.NYANA AMBIKAI A/P SIVARAMONNAJWA AQILAH BINTI ABD KHALILNORHAFIZAH BINTI MAT JUSOHNUR IDA AMIRA BINTI MOHD ILIASMr. Alex Jason ChemisMs Mima Razana Binti Mat Ghani MCSMs Najmah Binti Nasiman MCSMs Noor Azniza Binti Hasshim MCSMs Wahidah Binti Abdul Wahab MCSNajwatun Najah Ahmad Supian - DAM MCSNURUL SHAHMIMI NASRAN

C06 OFFICE SPECIAL PROJECT ADMINISTRATION

Bertujuan untuk menerangkan dan memberikan kefahaman kepada pelajar mengenai keperluan pengurusan projek, pelaksanaan aktiviti projek, pemantauan projek dan laporan projek.


C04 OFFICE VENDOR ADMINISTRATION
S.NYANA AMBIKAI A/P SIVARAMONNAJWA AQILAH BINTI ABD KHALILNORHAFIZAH BINTI MAT JUSOHNUR IDA AMIRA BINTI MOHD ILIASMr. Alex Jason ChemisMs Mima Razana Binti Mat Ghani MCSMs Najmah Binti Nasiman MCSMs Noor Azniza Binti Hasshim MCSMs Wahidah Binti Abdul Wahab MCSNajwatun Najah Ahmad Supian - DAM MCSNURUL SHAHMIMI NASRAN

C04 OFFICE VENDOR ADMINISTRATION

LEARNING OUTCOME

Pelajar yang cekap dalam CU ini akan dapat membantu dalam penyediaan mesyuarat. Setelah tamat pembelajaran dalam CU ini, pelajar akan dapat:- 

  • Mengenalpasti keperluan pejabat pentadbiran pembekal. (Identify office vendor administration requirements)
  • Menjalankan proses dokumen pembekal(Conduct office vendor procurement process)
  • Memantau prestasi pembekal. (Monitor vendor performance
  • Menilai keberkesanan pejabat pentadbiran pembekal. (Evaluate office vendor administration effectiveness)
  • Laporan aktiviti pejabat pentadbiran pembekal. (Report office vendor administration activities) 

Subjek ini adalah bertujuan memberi penerangan bagi mendedahkan kepada pelajar cara untuk memahami proses dan maksud pembekal. 


C03 OFFICE INVENTORY MANAGEMENT
S.NYANA AMBIKAI A/P SIVARAMONNAJWA AQILAH BINTI ABD KHALILNORHAFIZAH BINTI MAT JUSOHNUR IDA AMIRA BINTI MOHD ILIASMr. Alex Jason ChemisMs Mima Razana Binti Mat Ghani MCSMs Najmah Binti Nasiman MCSMs Noor Azniza Binti Hasshim MCSMs Wahidah Binti Abdul Wahab MCSNajwatun Najah Ahmad Supian - DAM MCSNURUL SHAHMIMI NASRAN

C03 OFFICE INVENTORY MANAGEMENT




LEARNING OUTCOME 

Hasil daripada pembelajaran CU ini, pelajar dapat; 

  • Identify Office Inventory Management   Requirements
  • Plan Inventory Management
  • Perform Inventory Management
  • Report Office Inventory Management

C02 OFFICE ASSET & FACILITIES MANAGEMENT
S.NYANA AMBIKAI A/P SIVARAMONNAJWA AQILAH BINTI ABD KHALILNORHAFIZAH BINTI MAT JUSOHNUR IDA AMIRA BINTI MOHD ILIASMr. Alex Jason ChemisMs Mima Razana Binti Mat Ghani MCSMs Najmah Binti Nasiman MCSMs Noor Azniza Binti Hasshim MCSMs Wahidah Binti Abdul Wahab MCSNajwatun Najah Ahmad Supian - DAM MCSNURUL SHAHMIMI NASRAN

C02 OFFICE ASSET & FACILITIES MANAGEMENT

41 BEST "Facilities Management" IMAGES, STOCK PHOTOS & VECTORS | Adobe Stock



LEARNING OUTCOME  

Pelajar diberikan pendedahan dalam topik seperti berikut; 

  • ·         Mengenalkan Keperluan Pengurus Aset Dan Kemudah Pejabat
  • ·         Pelan Pejabat Aset & Pengurusan Fasiliti
  • ·         Mengurus Aset Pejabat Dan Fasiliti Pejabat
  • ·         Pejabat Rakyat Pengurus Aset & Kemudahan


C01 - ADMINISTRATIVE  STAFF DEVELOPMENT MANAGEMENT
S.NYANA AMBIKAI A/P SIVARAMONNAJWA AQILAH BINTI ABD KHALILNORHAFIZAH BINTI MAT JUSOHNUR IDA AMIRA BINTI MOHD ILIASMr. Alex Jason ChemisMs Mima Razana Binti Mat Ghani MCSMs Najmah Binti Nasiman MCSMs Noor Azniza Binti Hasshim MCSMs Wahidah Binti Abdul Wahab MCSNajwatun Najah Ahmad Supian - DAM MCSNURUL SHAHMIMI NASRAN

C01 - ADMINISTRATIVE STAFF DEVELOPMENT MANAGEMENT

Learning Outcome :-

The person who is competent in this CU shall be able to develop competent manpower in accordance with company’s SOP and job description. Upon completion of this competency unit, trainees will be able to :- 

• Identify administrative staff development management requirements

• Coordinate job training

• Conduct counselling & motivation session

• Develop departmental succession plan

• Evaluate staff development requirements effectiveness

• Report staff development requirements activities.